A webáruházban leadott megrendelések általános szerződési feltételei

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a VILLÁM-LÁSS Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) által az srstore.hu webáruházban nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő vásárló (a továbbiakban: vásárló), valamint a szolgáltató jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (továbbiakban: felek)

Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a szolgáltató által üzemeltetett www.srstore.hu webcímen található elektronikus piactéren keresztül történik.

1.) Magunkról

A www.srstore.hu webáruházban lehetőség nyílik háztartási elektronikai termékek széles választékából kényelmesen és kedvező áron vásárolni elektronikusan leadott megrendelés útján.

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, melyek segítségével Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhatják, kiválaszthatják és megvásárolhatják a keresett terméket.

Szolgáltató:

A VILLÁM-LÁSS Kft., mint Szolgáltató adatai:

CégnévVILLÁM-LÁSS Kft.
Székhely1162 Budapest, Árpádföldi tér 10.
Cégjegyzék szám01-09-718715
Adószám13100313-2-42
Számlaszám11716008-22524452

Elérhetőségek

Levelezési cím1162 Budapest, Rendelő utca 29.
Telefon+36 20 398 7040
E-mailinfo@villam-lass.hu
info@srstore.hu

Vásárló

Szolgáltatásunkat minden cselekvőképes természetes személy (fogyasztó) és jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, illetve a jelen weboldalon közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket.

2.) A Felek közötti szerződés létrejötte, készletadatok

Készletadatok, termékelérhetőség, ár megjelölése

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő árak és a készletre vonatkozó információk csupán tájékoztató jellegűek, ugyanis termékkínálatunk és raktárkészletünk – beszállítóink készletváltozása és az értékesítés folyamatossága miatt – folyamatosan változik.

A weboldalon megjelenő vételár megváltoztatásának jogát fenntartjuk akként, hogy a vételár módosítása azonnali hatállyal életbe lép a weboldalon történő módosítással.

Az árukészlet adatait rendszerünk a munkanapot követően frissíti, így előfordulhat az, hogy a megrendelése leadásakor az adott áru raktárkészlete időközben már elfogyott. Erről a vásárlót e-mailben tájékoztatjuk, és jogában áll a megrendeléstől elállni.

A weboldalunkon feltüntetett áraink a www.srstore.hu webáruházban leadott megrendelések esetében érvényesek.

A rendelés leadásának menete

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba rakom” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

Válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által).

Ha a vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.

A megjelenő felületen a vásárlónak a megrendelés elküldését megelőzően meg kell adni minden, a szolgáltató által bekért adatot, mely a rendelés teljesítéséhez szükséges.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő fizetési módot (utánvét, banki átutalás, online bankkártyás fizetés PayPal-lal).

A rendelés elküldését megelőzően a vásárlónak nyilatkoznia kell arról, hogy a rendelés elküldésével megerősíti, hogy elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint hozzájárul a személyes adatainak az Adatkezelési tájékoztató szerinti kezeléséhez. E nélkül a megrendelés nem küldhető el. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.

Lehetőség van arra, hogy a vásárló magánszemély (fogyasztó) minőségében vásároljon, vagy cég nevére kérjen számlát. Utóbbi esetén a kizárólag fogyasztót megillető jogosítványok (például a 14 napos elállási jog, vagy a jogszabályon alapuló jótállási jog) érvényesítése nem lehetséges.

Szolgáltató legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a vásárló részére, hogy megrendelését a rendszer rögzítette. Az automatikus visszaigazoló e-mail vásárlóhoz történő megérkezésével érvényes szerződés nem jön létre a felek között, az kizárólag a vásárló vételi ajánlatának rendszerünkbe történő beérkezésének a visszaigazolása.

Az online leadott rendelések esetében is fenntartja a jogot a szolgáltató, hogy a vásárló által megadott kapcsolatfelvételi adatok felhasználásával (például telefonon) a vásárlóval a megrendelését egyeztesse.

Szolgáltató az automatikus 48 órán belüli e-mailt követően egy második e-mailt küld a vásárló részére, melyben tájékoztatja a vásárlót a megrendelésben foglaltakról, a fizetés módjáról, illetve a várható kiszállítás idejéről, továbbá azokról az információkról, amit az ügyfélszolgálat a vásárlóval esetlegesen telefonon keresztül egyeztetett, illetve az elállási jogról, jótállásról és a reklamációval kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról.

Amennyiben a rendelés befogadásáról az elektronikus üzenet a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

Amennyiben a vásárló a rendelését már elküldte, és a szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mailben hibát vesz észre rendelésével kapcsolatban, köteles haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval annak érdekében, hogy ne kerüljön sor nem kívánt rendelés teljesítésére.

Webáruházunkban csak háztartásban használatos mennyiséget szolgálunk ki, továbbá fenntartjuk a jogot, hogy az ezt meghaladó mennyiségű termékre vonatkozó ajánlatot visszautasítsuk.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a „Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény”, az „Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény”-ben foglaltak irányadók. A szerződés a „Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet” hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szolgáltató által üzemeltetett webshopban történő megrendelés a vásárló részére fizetési kötelezettséggel jár, a megrendelt termékek tulajdonjoga az ellenérték beérkezésével száll át a vásárlóra.

Szolgáltató fenntartja a jogot a szerződéstől történő elállásra, amennyiben a vásárló a szerződés létrejöttétől számított 8 munkanapon belül nem fizeti meg szolgáltató részére megrendelésének teljes vételárát.

Webáruházunkban a termékeknek az általános forgalmi adót már tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve. A termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget.

A vásárló a vásárlásról ún. elektronikus számlát kap elektronikus levelezési címére. Az elektronikus számlát a VILLÁM-LÁSS Kft. állítja ki. Az elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában tartalmazza a számlaadatokat. Az elektronikus számlát minősített elektronikus aláírással ellátva automatikusan bocsátjuk a vásárló rendelkezésére. Az elektronikus számla csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú kinyomtatott változata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A vásárló a megrendelése elküldésével kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az elektronikus számlát. A számla utólagos módosítására nincs lehetőség.

Adatbeviteli hibák felismerésének és kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

  • A “Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
  • Kérjük, hogy gondosan töltse ki a számlázási nevet és címet, mert utólagosan nem áll módunkban ezt módosítani.

A megrendelés elküldését követően, ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy törölni kívánja megrendelését, kérjük, jelezze azt az info@srstore.hu e-mail címen, vagy a +36 20 398 7040 telefonszámon. Fontos, hogy a megrendelés elküldését követően ezt mielőbb tegye meg. Amennyiben azt követően törli megrendelését, hogy a szolgáltató már átadta a megrendelt terméket a fuvarozónak, a 4. pont szerinti elállásnak van már csak helye.

Az adásvételi szerződés létrejötte

A webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelés alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

A megrendelés a szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a vásárló igénybejelentésének (ajánlatnak) minősül. Az igénybejelentésről a webáruház automatikus visszaigazolást küld, azonban ez nem jelenti a vásárló igénybejelentésének elfogadását.

A szerződés akkor jön létre, ha a szolgáltató – a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően 48 órán belül – a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben a vevőnek.

Mind az igénybejelentés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – vásárló által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik meg, a visszaigazolás ebben az esetben is a vásárló számára hozzáférhetőnek minősül.

Abban az esetben, amennyiben a termék nincs raktárkészleten és beszállító általi megrendelése szükséges, úgy a beszállítás várható időpontjáról elektronikus üzenetben értesítjük a vásárlót, melyet a vásárló nyugtáz, vagy elállhat a megrendelésétől.

Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép hatályba, amikor a szolgáltató a szállítás tényleges napját a vásárló számára visszaigazolta, és vásárló a teljesítés bekövetkeztének várható idejét nyugtázta (nem törli megrendelését).

3.) Szállítási és fizetési feltételek

Házhozszállítás

A webáruházban rendelt termékek kiszállítása/átvétele kétféle módon történhet: házhozszállítással vagy személyes átvétellel.

Házhozszállítás esetén a rendelt termékek fuvarozócég által kerülnek kiszállításra.

Házhozszállítási díjaink Magyarország egész területén a vásárlás értékétől függően:

0-tól 100.000,- Ft-ig3.990,- Ft
100.000,- Ft-tól 200.000,- Ft-ig2.990,- Ft
200.000,- Ft feletti megrendelés eseténa szállítás ingyenes

A megrendelt termékek Magyarországon kívülre történő szállítását cégünk nem tudja vállalni.

A szerződés hatálybalépésétől számított 30 munkanapon belül vállaljuk a termék kiszállítását. (A szállítási határidő a magyarországi márkaforgalmazók készletétől és saját raktárkészlettől függően változhat.)

A vásárló által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből vagy hibás / késedelmes kiszállításból eredő károkért a szolgáltatót felelősség nem terheli.

A pontos szállítási díjakról információt nyújtunk a megrendelése leadásakor, a rendelése visszaigazolásában, valamint ezek megtalálhatók a webáruház Információk menüpontjában. A házhozszállítási díj magába foglalja a megrendelt termék raktártól a rendeltetési cím bejáratáig történő szállítást (door-to-door). A vásárló konkrét szállítási időpontra vonatkozó kérését sajnos nem tudjuk figyelembe venni.

A szolgáltatás a címre szállítást tartalmazza, és nem a rendeltetési helyre helyezést (nem tartalmaz emeletre szállítást, kicsomagolást, csomagoló anyag elszállítást, régi készülék elszállítást). A szállítási címen belüli árumozgatás a vásárló illetékessége. A szállító sem összeszerelést illetve beüzemelést, sem a régi készülék leszerelését, sem bútormozgatást nem végezhet.

A termék szállításra történő átadásáról és várható szállítási idejéről e-mail-ben küldünk tájékoztatást.

Sikertelen kézbesítés esetén a fuvarozó legfeljebb még egyszer megkísérli a kiszállítást az újra egyeztetett időpontban. A második sikertelen kísérlet után a termék visszaszállításra kerül.

Kérjük, hogy a kiválasztott termék átvételét a fuvarlevélen aláírásával igazolja. A vevőnek átvételkor meg kell győződnie arról, hogy az általa megrendelt terméket szállították-e le részére, illetőleg a kiszállított termék vagy termékek mennyiségben és szemmel láthatóan minőségben megfelelnek-e a megrendelésének.

A csomag tartalmára vonatozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy a sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre.

Kérjük, hogy a csomag tartalmát az átvételt követően még a futár jelenlétében szíveskedjen ellenőrizni!

Az áru átvétele után az esetleges szépséghibákért és tartozékhiányért felelősséget nem vállalunk.

Személyes átvétel

A megrendelt termékek előre egyeztett időpontban személyesen átvehetőek a 1162 Budapest, Rendelő utca 29. címen.

A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 14 naptári napig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a vásárló nem jelzi írásban az ügyfélszolgálat felé a későbbi átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

Csomagolás

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.

Vételár megfizetése

Ön az alábbi fizetési formák közül választhat:

  • Házhozszállítás esetén
    • a rendelés leadásakor bankkártyával (PayPal) vagy banki utalással
    • átvételkor készpénzzel (az egyszerre beszedett utánvét összege nem haladhatja meg az 500.000,- Ft-ot)
  • Személyes átvételkor
    • készpénzzel (kérjük, a pontos összeget készítse elő)

4.) Vásárlói tájékoztatás a vásárlástól való elállás jogáról

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak.

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől a fogyasztó jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a kereskedőtől az általa kifizetett összeg visszatérítését. Ennek módjáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállási jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

A fogyasztó a termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül élhet elállási jogával. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Példa: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki a fogyasztó részére, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 14 napos határidő alatt a fogyasztó bármikor elállhat a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsön a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a szolgáltató részére. Ebből a célból a fogyasztó felhasználhatja a szolgáltató „Elállási nyilatkozat” című nyomtatványát is.

A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A fogyasztó levelét lehetőleg ajánlott küldeményként adja postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A terméknek a szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli. A fogyasztót a visszaszállíttatás költségén kívül az elállással összefüggésben egyéb költség nem terheli. A legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítás költségét (például egyedi megállapodás) a szolgáltató nem téríti vissza, a vonatkozó „Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet” 23. § (3) bekezdése alapján. A szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül a szolgáltató visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az esetleges fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a szolgáltató, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A gyorsabb lebonyolítás érdekében a szolgáltató utánvételes fizetési mód esetén is az átutalást részesíti előnyben.

A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.

Elállás esetén a visszaküldött árut a szolgáltató jogosult szemléztetni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel.

5.) Jótállás, szavatosság

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben.

A „Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény” rendelkezéseinek megfelelően, a vásárló a szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait vásárló érvényesíteni már nem tudja. Egyes termékek tekintetében a gyártó önként vállalt kellékszavatosságot is biztosít, melynek időtartama minden esetben előzetesen a termék adatlapján, továbbá a számlán vagy a jótállási jegyen feltüntetésre kerül. Amennyiben a termékszavatossági idő valamely termék adatlapján előzetesen nem került feltüntetésre, úgy annak időtartama iránt a vásárló telefonon vagy e-mailben érdeklődhet.

Nem fogyasztóval (fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak) kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a szolgáltató költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a szolgáltatóval.

A vásárló közvetlenül a szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét, melyet az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő, vagy felkeresheti a gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártó saját javítószolgálatát is, az elérhetőségeit a jótállási jegy tartalmazza.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket a szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

A vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy a szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. Igényét az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő, vagy felkeresheti a gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártó saját javítószolgálatát is, melynek elérhetőségeit a jótállási jegy tartalmazza.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A gyártónak, a szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló (fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak) – választása szerint – a kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Egyes termékek tekintetében a gyártó önként vállalt termékszavatosságot is biztosít, melynek időtartama minden esetben előzetesen a termék adatlapján, továbbá a számlán vagy a jótállási jegyen feltüntetésre kerül. Amennyiben a termékszavatossági idő valamely termék adatlapján előzetesen nem került feltüntetésre, úgy annak időtartama iránt a vásárló telefonon vagy e-mailben érdeklődhet.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Jótállás

A jótállás és a garancia ugyanazt takarja. A jótállás a „hivatalos” jogi kifejezés, a hétköznapokban azonban sokan garanciaként ismerik.

A szolgáltató az „Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet” hatálya alá tartozó egyes termékek tekintetében egy éves kötelező jótállást, illetve egyes termékek tekintetében és a gyártó által önként vállalt jótállást is biztosít, melynek időtartama minden esetben előzetesen a termék adatlapján, továbbá a számlán vagy a jótállási jegyen feltüntetésre kerül. Amennyiben a jótállási idő valamely termék adatlapján előzetesen nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási ideje iránt a vásárló telefonon vagy az ügyfélszolgálaton érdeklődhet. A Kormányrendelet értelmében a kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. (Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak.)

2021. január 01-jétől változtak a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályai.

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett:

  • 10.000,- Ft-ot elérő, de 100.000,- Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100.000,- Ft-ot meghaladó, de 250.000,- Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250.000,- Ft eladási ár felett három év.

A papír alapú mellett lehetőség van a jótállási jegy elektronikus úton – e-mailben vagy letölthető dokumentumként – történő átadására is. Az e-jótállási jegy lehet akár a számla is, ha annak tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó előírásoknak. A szolgáltató a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ez esetben a jótállási jegyen fel kell tüntetni a vállalkozás képviseletében eljáró személy elektronikus aláírását. Ha nem elektronikus úton történik az átadás, a jótállási jegynek a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a képviseletében eljáró személy aláírását is tartalmaznia kell.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok a bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja.

A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A 2021. január 01-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Amennyiben a fogyasztó a kijavítás iránti igényét javítószolgálatnál érvényesíti, akkor a javítószolgálat köteles a szolgáltatót értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.

A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a szolgáltatót

  • a javítás elvégzéséről annak megtörténtét követő öt munkanapon belül, továbbá
  • a megállapítást követő öt munkanapon belül, ha a dolog nem javítható, a javítás várhatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, vagy a javítás nem lehetséges harminc nap alatt.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a szolgáltató a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megtörténhet.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény a szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles a  vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a szolgáltató a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik.

Jótállás esetén a vásárlót ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok legalább egyikének bemutatásával érvényesíthető:

  • a szolgáltató által kiállított jótállási jegy,
  • a termékhez mellékelt jótállási jegy,
  • a szolgáltató által kiállított eredeti számla vagy annak másolata.

Amennyiben a fentiek közül egy irat sem áll a rendelkezésére, a szolgáltató a vásárló neve, a vásárlás időpontja alapján igyekszik segíteni a számla pótlásában, azonban kötelezettséget erre nem vállal.

Jótállási, szavatossági igényét az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő. A vásárlónak lehetősége van közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizhez fordulnia, mely az ügyintézés és a javítás időtartamát lerövidíti, azonban ez nem kötelező. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, a szolgáltató és a szakszerviz is törekszik a 15 napon belüli hibaelhárításra.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt a vásárlónak átadott jótállási jegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.

Portósan küldött csomagokat a szolgáltatónak nem áll módjában átvenni, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a szolgáltató vagy a gyártó által megbízott szakszerviz gondoskodik. Egyéb esetekben a garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló köteles viselni. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a szállítás költségét a szolgáltató megtéríti a vásárló részére.

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét a szolgáltatónak nem áll módjában megtéríteni.

A szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről, melyből egy példányt a bejelentéskor, vagy ha a bejelentéskor a teljesíthetőség nem megállapítható, akkor 5 munkanapon belül egy példányt a vásárló számára átad.

Akár a kellékszavatossági időszak első hat hónapjáról, akár a jótállás teljes időtartamáról van szó, ha a fogyasztó által hibásnak jelzett termékkel kapcsolatban a szolgáltatónak az az álláspontja, hogy nem rejtett hibáról van szó, hanem a hibát a fogyasztó okozta például a nem rendeltetésszerű használattal, úgy a hibás teljesítési vélelem miatt ezt a szolgáltató köteles szakvéleménnyel bizonyítani. A szakvélemény kötelező tartalmi elemét a jogszabály így határozza meg:

  • megrendelő neve és címe
  • üzlet neve és címe
  • vizsgálat tárgya
  • vizsgálati díj összege
  • vizsgálati díj fizetésére kötelezett
  • termék beérkezésének időpontja
  • vásárlás időpontja
  • minőségi kifogás bejelentésének időpontja
  • fogyasztó kifogása
  • vizsgálati módszerek
  • vizsgálat megállapításai indokolással ellátva
  • tájékoztatás

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a fogyasztónak minősülő vásárló Békéltető Testületi vagy Online Vitarendezési Fórumon keresztüli eljárást kezdeményezhet.

A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 3 munkanapon belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott terméket a szolgáltató nem javítja, hanem kicseréli.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. Az egyértelműen nem rendeltetésszerű használatból eredendő (pl. leesés következtében összetört, beázott, stb.) meghibásodás esetén a csereigény teljesítésére a szolgáltató nem köteles.

Amennyiben a cserét követően bebizonyosodik a termék nem rendeltetés szerinti használata vagy sérülése, a javítás költségeit, az értékcsökkenést vagy a terméket a vásárló köteles kifizetni. A csereigényről, vagy annak megtagadásáról minden esetben jegyzőkönyv készül.

A webáruház, honlap használatának további feltételei

Felelősség

A felhasználó a weboldalt, webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A szolgáltató kizár minden felelősséget a weboldal, webáruház használói által tanúsított magatartásért. A felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a weboldal, webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A felhasználók által a weboldal, webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen további szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért a szolgáltató nem vállal felelősséget, a vásárló ezen oldalakat saját felelősségére használja.

Az Internet globális jellege miatt a felhasználó elfogadja, hogy a weboldal, webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a weboldal, webáruház, honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a felhasználó a weboldal, webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a szolgáltatónak. Ha a szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő, a termékre vonatkozó műszaki adatok, a termékleírás, specifikációk, így a tartozékok megjelölése csupán tájékoztató jellegű információk, mely adatokat a beszállítóink bocsátanak rendelkezésünkre. Így ezen információk megfelelőségéért, teljességéért felelősséget nem vállalunk!

A weboldalon, webáruházban feltüntetett termékinformációk minden esetben a gyártó vagy a magyarországi hivatalos forgalmazó (disztribútor, márkaképviselet) adatbázisából származó adatok, melyekért felelősséget a szolgáltató nem vállal. A szolgáltató célja a legátfogóbb, összetett, és pontos termékinformáció elérhetővé tétele a vásárlók számára, mely cél elérésében minden visszajelzést, pontosítást, hibajelzést örömmel fogad, és figyelembe vesz adatbázisa fejlesztése, javítása során.

A szolgáltató kizárólag a megrendelést visszaigazoló e-mailben visszaigazolt árért és árumennyiségért vállal felelősséget, a fentiek szerinti esetleges hibás kiírások esetén a szolgáltató nem köteles a hibás kiírásnak megfelelően teljesíteni a megrendelést.

Az ÁSZF megváltoztatására a szolgáltató egyoldalúan jogosult, a megváltoztatott ÁSZF a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.

Szerzői jogok

A weboldal, webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege, technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. A szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon, webáruházban, valamint a weboldalon, webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a weboldal, webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A weboldal, webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal, webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a felhasználónak a weboldal, webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal, webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel az általa használt domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a szolgáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A szolgáltatás igénybevételével a felhasználó elfogadja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás igénybevétele során a felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó adatvédelmi tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés helye

A vásárló a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

VILLÁM-LÁSS Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1162 Budapest, Árpádföldi tér 10.
Levelezési cím: 1162 Budapest, Rendelő utca 29.
E-mail cím: info@srstore.hu, info@villam-lass.hu
Telefon: +36 20 398 7040

Panaszügyintézés módja

A vásárlónak a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogására – a fenti elérhetőségeken történt előterjesztését követően legkésőbb 30 munkanapon belül – a szolgáltató érdemben válaszol, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait, valamint az arra nyitva álló határidőket.

A szolgáltató az írásbeli, valamint a telefonos vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a panaszról felvett jegyzőkönyv másolati példányát.

A panasz elutasítása esetén szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a szolgáltató és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is.

6.) Egyéb rendelkezések

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szolgáltató tulajdonában marad.

A szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A tájékoztatást a szolgáltató a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző kellő időben a weboldal, webáruház felületén közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a vásárlóval szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.

A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a weboldalt, wbáruházat más domainnév alá helyezze át.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje:
2019. május 3.